کارکرد پمپ بتن چگونه است؟

یکی از وسایلی که در پروژه‌های ساختمانی به منظور انتقال و پمپاز بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد، پمپ بتن است. این وسیله محدودیت انتقال مواد نداشته و در روز می‌تواند روی دو پروژه کار کند. زمان، یکی از ارکان اصلی انجام پروژه‌های بزرگ ساختمانی را ایفا می‎کندو به همین منظور نیاز است که برنامه ریزی دقیقی برای انجام کارها انجام شود. پمپ بتن با پمپاژ کردن مواد در نواحی موردنیاز در مدت زمان مناسب، موجب محبوبیت این ابزار در بین سازندگان ساختمان شده است. پمپ بتن در دو نوع زمینی و بوم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این متن با هم بررسی می‌کنیم که این ابزار چگونه کار می‌کند؟ با ما همراه باشید. برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، پمپ بتن و یا سنگ شکن  ما را در کیان بچینگ ، شرکت خدمات تجهیزات ساختمانی همراهی کنید.

پمپ بتن و انواع آن

نحوه کار این وسیله، به این شکل است که بتن مورد نیاز مخلوط شده را به محل مورد نظر منتقل می‌کند. این بتن و مواد مورد نیاز در هر مقداری می‌تواند در دستگاه پمپ بتن حمل شود؛ اما نکته قابل توجه در استفاده از این ابزار، توجه به صرفه جویی در زمان است.

برای استفاده از پمپ بتن‌های ثابت، آن را در محل مورد نظر مستقر می‌کنند. پس از این مرحله که پمپ بتن در محل مورد نظر ثابت شد، اتصالات و لوله‌های انتقال بتن مونتاژ شده و به این دستگاه متصل می‌گردد. معمولا لوله‌هایی که به این دستگاه متصل می‌شود ۵ اینچی بوده و بوسیله بست و زانویی به خروجی پمپ بتن ثابت متصل می‌شود.

پس از انجام این مراحل، بتن به وان پمپ بتن ثابت منتقل شده و دستگاه آماده  بتن ریزی می‌شود.

پمپ بتن زمینی . خرید دستگاه سنگ شکن و تجهیزات ساختمانی در شهریار . بچینگ

انواع پمپ‌بتن

عموما پمپ های بتن در دو نوع پرکاربرد طراحی و تولید شده‌اند که غالبا اکثر صنعتگران از این دونوع بیشتر استفاده می‌کنند. برای معرفی این دونوع ما را در ادامه متن همراهی کنید.

پمپ‌بتن زمینی

نام دیگر پمپ بتن زمینی، همان پمپ بتن ثابت است. ای نوع از دستگاه پمپ بتن، دارای دو چرخ بوده که بوسیله آن در محیط جابجا می‌شود. چگونگی کارکرد این دستگاه‌ها نیز بسیار راحت است؛ به این صورت که بعد از آماده شدن بتن آن را درون دستگاه ریخته و به محل مورد نیاز پمپاژ می‌کنند.

ویژگی‌پمپ بتن زمینی

از ویژگی‌های بارز این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب آن نسبت به پمپ دکل بتن ریزی
  • قابلیت جابه جایی آسان
  • سرعت انجام کار
  • عدم اتلاف بتن
  • کم بودن استهلاک در پمپ بتن ریزی زمینی

پمپ بتن بوم

معمولا از این نوع دستگاه زمانی استفاده می‌شود که نتوان از پمپ بتن زمینی استفاده کرد. این وسیله به طور معمول دارای یک کنترل از راه ور است که به دست اپراتور کنترل می‌گردد.

این نوع از پمپ‌های بتن در پشت کامیون نصب شده و اپراتور باید بوسیله بازوی روی دستگاه کار بتن ریزی را انجام دهد. برای انجام پروژه‌های ساختمانی بزرگ استفاده از پمپ بتن بوم کاری عاقلانه است. با استفده از این دستگاه که دارای بازوی برزگ است، می‌توان هزینه‌های جابجایی را تا مقدار زیادی کاهش داد. با استفاده از دستگاه پمپ بتن بوم، بتن ریزی به صورت افقی و عمودی انجام می‌شود.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه ، سنگ شکن و ماشین آلات ساختمانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، سنگ شکن ، پمپ بتن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی ، با کارشناسان ما با  تماس بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *