معرفی جدیدترین انواع ماشین آلات راه و ساختمان

برای آشنایی با انواع ماشین آلات ساختمانی ، بیل مکانیکی ، سنگ شکن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی با ما در شرکت کیان بچینگ همراه باشید.

ماشین آلات ساختمانی در کیان بچینگ


انتخاب و استفاده از انواع ماشین آلات ساختمانی عموما به هدف پروژه مورد نظر بستگی دارد. با این وجود، ساخت بزرگراه‌ها، نگهداری و تعمیر جاده‌ها، ساخت پل، ساختمان سازی و …. همگی به جدیدترین و به روزترین ماشین آلات ساختمانی نیاز دارند. روش‌های حمل ونقل مواد و وسایل نیز قسمت مهمی از صنعت ساخت و ساز راه و ساختمان را تشکیل می‌دهند. مصالح وابزار مورد استفاده در این صنعت به طور مداوم باید به مکان پروژه منتقل شوند. در برخی موارد نیز برای انتقال زباله‌های عمرانی تولید شده باید از ماشین آلات مرتبط استفاده کرد. در نتیجه می‌توان گفت نبودن ماشین آلات ساختمانی، امکان انجام هرگونه عملیات عمرانی را از افراد می‌گیرد و کار را غیر ممکن می‌سازد. برای کسب اطلاعاعت بیشتر در زمینه ماشین آلات ساختمانی و کاربرد آن‌ها با ما همراه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در شرکت کیان بچینگ ، شرکت خدمات تجهیزات ساختمانی همراه باشید و یا برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، سنگ شکن و بیل مکانیکی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع ماشین آلات ساختمانی

همانطور که در متن بالا اشاره کردیم، ماشین آلات ساختمانی انواع مختلفی دارند. در ادامه به معرفی برخی از انواع این ماشین آلات می‌پردازیم:

لودر(loader)

این ابزار یک نوع تراکتور در گروه ماشین آلات ساختمانی محسوب می‌شود. این ابزار برای جابجایی خاک از روی زمین و انتقال آن بر روی کامیون یا مکان مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله یک جام در قسمت جلوی خود دارد که دارای دو بازوی متصل به طرفین آن است. این بازوها برای بارگیری و جابجایی مواد مختلف مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. لودرها در دو نوع چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری در بازار موجود هستند.

گریدر(grader)

گریدرها دارای یک تیغه هستند که مابین محورهای جلو و عقب این ابزار نصب شده‌اند. مهم ترین کاربرد گریدر، صاف و مسطح کردن سطح زمین است. عموما در عملیات راهسازی برای افزودن یک لایه جدید به زمین و یا صاف کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای جابجایی مقدار اندکی خاک از مکانی به مکان دیگر نیز می‌توان از آن استفاده کرد. از کاربردهای دیگر این وسیله، از بین بردن لایه خاک و باز کردن مسیر برفی نیز می‌توان نام برد.

بیل مکانیکی(excavator)

 این وسیله یکی از ماشین آلات ساختمانی است که توانایی چرخش تا ۳۶۰ درجه را دارد و عموما از نظر سایز از لودر بزرگتر است. به دلیل داشتن این ویژگی برای کارهای متوسط تا سنگین مناسب است. این دستگاه به بیل مکانیکی بسیار شبیه است. یکی از شباهت‌های آن‌ها داشتن جام در قسمت جلویی دستگاه است. بیل مکانیکی از یک جام و یک بازوی متحرک تشکیل شده است که وظیفه آن حفاری و خراب کردن سازه است. بیل مکانیکی در ستیز کوچک نیز وجود دارد که به آن مینی بیل مکانیکی گفته می‌شود. مینی بیل‌ها برای انجام کارهای سبک تا متوسط مناسب هستند.

برای آشنایی با انواع ماشین آلات ساختمانی ، بیل مکانیکی ، سنگ شکن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی با ما در شرکت کیان بچینگ همراه باشید.

بولدوزر(bulldozer)

بولدوزر یکی از ماشین آلات ساختمانی و دستگاه عملیات عمرانی سنگین است که متشکل از یک تیغه فلزی بزرگ در قسمت جلوی ماشین می‌باشد. این وسیله برای حمل خاک، شن و ماسه، سنگ و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار دارای چرخ‌های زنجیری هستند؛ به همین دلیل ثبات بیشتری دارند و حجم بیشتری از مواد را جابجا می‌کنند. بولدوزرها ماشین‌های قدرتمندی هستند که می‌توانند در مناطق شنی و گل آلود حرکت کرده و مقدار زیادی مواد و مصالح را حرکت دهند.

سخن پایانی

همانگونه که مشاهده می‌کنید ماشین آلات ساختمانی انواع مختلفی دارند که به افراد برای انجام بسیاری از کارها کمک می‌کنند. انتخاب ابزار و ماشین مناسب، بسیار اهمیت دارد؛ چرا که می‌تواند بیشترین کارایی را در اختیار ما قرار دهد. با توجه به نوع پروژه مورد نظر خود باید در جست و جوی دستگاه‌هایی باشید که در کنار صرفه جویی در زمان و هزینه، بیشترین کارایی و بازدهی را داشته باشد.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه ، سنگ شکن و ماشین آلات ساختمانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، سنگ شکن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

و یا ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *