بچینگ پلانت چیست؟

این متن به توضیح بچینگ پلانت و قسمت‌های تشکیل دهنده آن می‌پردازد. برای خرید سنگ شکن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی با شرکت کیان بچینگ ..

بچینگ پلانت در شرکت کیان بچینگ


مواد اولیه بتن، در دستگاهی به نام بچینگ پلانت یا دستگاه تولید بتن آماده با هم ترکیب شده و این ماده پرمصرف را بوجود می‌آورد. بتن، پس از آماده شدن توسط تراک میکسر به مکان مورد نظر که قرار است عملیات ساختمانی انجام شود، منتقل شده و در آن‌جا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود. در ادامه مطلب توضیح بیشتری در رابطه با این دستگاه برای شما شرح داده‌ایم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر ما را همراهی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در شرکت کیان بچینگ ، شرکت خدمات تجهیزات ساختمانی همراه باشید و یا برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، سنگ شکن و بیل مکانیکی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بچینگ پلانت و قسمت‌های تشکیل دهنده آن

در هنگام انجام عملیات ساختمانی، در برخی موارد دستگاه بچینگ پلانت جزو دستگاه‌‌هایی است که به طور موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یعنی در یک مدت زمان مشخص استفاده شده و پس از آن از محل خارج می‌شود. در چنین مواردی، دستگاه بچینگ پلانت باید در نزدیکی محل بتن ریزی قرار گیرد. هدف انجام این کار، استفاده مناسب از زمان و مکان است به طوری که به آسانی بتوان از بتن آماده شده استفاده کرد. این کار موجب جلوگیری از هرگونه تاخیر در ساخت و ساز می‌شود.

دستگاه‌های بچینگ‌برای مخلوط کردن مصالح، آب، سیمان و دیگر ترکیبات به وسیله‌ای مانند مخلوط کن نیاز دارد. این دستگاه میکسر نام دارد. ابعاد میکسر دستگاه بچینگ‌پلانت متناسب با پروژه در حال احداث مشخص می‌شود. هر دستگاه بچینگ یک فیدر توزین مصالح دارد که جهت نگهداری و ذخیره دقیق مواد و مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این مجموعه، بتنی محکم و طبق اصول ساختمان سازی تولید می‌شود.

قسمت‌های تشکیل دهنده بچینگ پلانت

این دستگاه علاوه بر قسمت‌هایی که گفتیم شامل موارد زیر نیز می‌باشد.

  • مخازن شن و ماسه: مقدار شن و ماسه مورد نیاز به صورت تفکیک شده در این مخازن قرار می‌گیرند.
  • کنتور آب: این دستگاه وظیفه اندازه گیری مقدار حجم مورد نیاز را بر عهده دارد.
  • دیگ میکسر: مخلوط مواد تشکیل دهنده بتن در این قسمت انجام می‌گیرد.
  • اتاق اپراتور: کمیت ها و مقدار حجم‌های تعیین شده برای مواد، در این قسمت توسط اپراتور کنترل می‌شوند.
  • حلزونی‌های انتقال سیمان: وظیفه این قسمت، انتقال سیمان از سیلو‌ها به باسکول است.
  • باسکول سیمان: در این باسکول‌ها سیمان در شکل‌های مختلف سیلو نگهداری می‌شود.
  • سیلوهای سیمان: ذخیره سیمان در این قسمت انجام می‌شود.
  • منبع ذخیره آب: اندازه گیری اتوماتیک آب مورد استفاده هر بچینگ و انتقال آن به میکسر توسط این قسمت انجام می‌شود.
  • باسکول شن و ماسه: اندازه گیری شن و ماسه به اندازه موردنیاز و انتقال آن به میکسر بوسیله این قسمت انجام می‌شود.

بچینگ پلانت در دو گروه تر و خشک

در بچینگ پلانت تر، همه موارد به شکل همزمان با یکدیگر ترکیب شده و پس از آماده سازی به محل انجام پروژه منتقل می‌شوند. بتنی که از این بچینگ بدست می‌آید به طور کامل یکدست و یکنواخت می‌باشد.

در مقابل، در بچینگ پلانت خشک مصالح و مواد به جز آب با یکدیگر ترکیب شده و بوسیله یک تراک میکسر بارگیری می‌شوند. سپس به مواد حاصل، آب اضافه شده و مخلوط کردن مواد همزمان با انتقال به محل پروژه انجام می‌شود.

بچینگ پلانت در انواع و ظرفت‌های مختلف متناسب با نیاز مشتری طراحی و تولید می‌شوند. بچینگ پلانت ثابت و بچینگ‌پلانت متحرک، از انواع مختلف بچینگ هستند.

در پروژه‌های عظیم مانند سد‌ها، تونل‌ها و موارد مشابه که نیاز به بتن زیادی دارند، با توجه به نوع پروژه از چند دستگاه بچینگ به صورت همزمان استفاده می‌شود.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه ، سنگ شکن و ماشین آلات ساختمانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، سنگ شکن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی ، با کارشناسان ما با  تماس بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *