آشنایی با بچینگ

یکی از ماشین آلاتی که برای تولید بتن در کارگاه ها استفاده میشود، بچینگ نام دارد.برای خرید دستگاه بچینگ و سنگ شکن با ما در کیان بچینگ همراه..

یکی از ماشین آلاتی که برای تولید بتن در کارگاه ها استفاده میشود، بچینگ نام دارد.برای خرید دستگاه بچینگ و سنگ شکن با ما در کیان بچینگ همراه..


یکی از ماشین آلاتی که برای تولید بتن در کارگاه ها استفاده می شود، بچینگ نام دارد. در اوایل قرن ۲۰، بتن به صورت ویژه ای مورد استقبال ساختمان سازان قرار گرفت. به دلیل استفاده زیاد از بتن، ساختن آن به روش سنتی صرفه اقتصادی نداشت. از این رو اولین بچینگ‌ها در آن زمان ساخته شدند. برای آشنایی با بچینگ و کاربرد آن با ما در شرکت کیان بچینگ همراه باشید. برای خرید انواع دستگاه مانند بچینگ و یا سنگ شکن و دریافت خدمات، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بچینگ چیست؟

بچینگ‌ها مجموعه ای از ماشین آلات هستند که وظیفه متوازن کردن مواد ساختمانی را به عهده دارند. این ابزار اجزا گوناگونی دارد. در ادامه به معرفی این اجزا می‌پردازیم:

  • میکسر
  • اتاقک کنترل
  • بخش تامین آب
  • منابع تامین برق
  • منابع تامین افزودنی
  • بخش تامین سنگدانه شامل نگهداری،توزین و انتقال آنها
  • بخش تامین سیمان شامل نگهداری،توزین و انتقال آنها

دستگاه بچینگ قسمت ها و بخش های مختلفی دارد. با ما همراه باشید برای شناخت قسمت های مهم بچینگ.

سیلوهای سیمان

سیمان های مورد استفاده در کارگاه های ساختمانی، پس از خرید و انتقال به کارگاه، در سیلوها نگهداری می‌شوند. ظرفیت سیلوهای بچینگ معمولا در سایزهای ۱۰۰، ۲۵۰ و ۷۵۰ می‌باشد.

منابع تامین آب بچینگ

برای تولید بتن از میزان آب مشخصی استفاده می‌شود. این مقدار آب مورد استفاده در ساخت بتن، از منابع آبی نزدیک به کارگاه تامین می‌شود. این منابع همان چشمه، چاه و … را شامل می‌شوند.

 آب مورد استفاده در بتن سازی، ویژگی های مخصوصی دارد که در آیین نامه ذکر می‌شود. اگر آب ویژگی های مطابق آیین نامه را نداشته باشد، می‌توان از دستگاه تصفیه آب استفاده کرد.

گاها استفاده از دستگاه تصفیه آب صرفه اقتصادی ندارد. در این موارد، می‌توان آب مورد نیاز را خریداری کرد.

دستگاه یخ ساز بچینگ

درجه حرارت بالای ۴۵ درجه برای ساخت بتن مناسب نیست. زمانی که دمای هوای کارگاه به ۴۵ درجه می‌رسد از دستگاه یخ ساز برای خنک کردن آب استفاده می‌کنند.

نحوه عملکرد این دستگاه به شرح زیر است:

  • تولید آب سرد با دمای حدودا ۵ درجه سانتی گراد.
  • تولید یخ که حجم یخ مصرفی در حدود ۱۰ درصد حجم آب مصرفی می باشد.

بدنه اصلی بچینگ

قسمت اصلی دستگاه بچینگ، بدنه آن می‌باشد. این قسمت مهم‌ترین قسمت دستگاه می‌باشد. در این بخش مصالح سنگی، سیمان، آب و دیگر افزودنی‌ها باهم ترکیب می‌شوند.

منبع تامین برق بچینگ

برق مورد استفاده شده در دستگاه بچینگ عموما از طریق برق سه فاز شهری و یا ژنراتور تامین می شود.

یکی از ماشین آلاتی که برای تولید بتن در کارگاه ها استفاده میشود،بچینگ نام دارد.برای خرید دستگاه بچینگ و سنگ شکن با ما در کیان بچینگ همراه..

طبقه بندی بچینگ‌ها

بچینگ‌ها از نقطه نظرهای گوناگون به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. با ما برای معرفی این بخش ها همراه باشید.

  • طبقه بندی از نقطه نظر نرخ تولید بتن
  • طبقه بندی از نقطه نظر مکانیزم اختلاط
  • انواع‌بچینگ از نظر قابلیت جابه جا شدن
  • انواع بچینگ از نظر نوع بتن تولیدی
  • طبقه بندی از نقطه نظر تامین مصالح سنگ دانه

مواد و مصالح به کار رفته شده در بچینگ، در بدنه اصلی مخلوط می‌شوند. پس از انجام اختلاط، بتن ساخته شده به محل مورد نظر منتقل می‌شود.

اگر فاصله بچینگ با محل مورد نظر بسیار زیاد باشد، ابتدا سیمان ،شن و ماسه با یک دیگر ترکیب می‌شوند. سپس زمانی که میکسر به فاصله معین و نزدیکی از محل بتن ریزی رسید، آب و دیگر مواد افزودنی به آن اضافه می‌شود.

با این کار، در محل هایی که فاصله دستگاه بچینگ با محل بتن ریزی زیاد است، بتن ساخته شه کیفیت خود را حفظ می‌کند.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه و معادن سنگ شکن با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع دستگاه مانند بچینگ و یا سنگ شکن و دریافت خدمات، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

و یا ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *