بچینگ پلانت چیست؟

در تعریف اینکه بچینگ پلانت چیست؟ ، می توان گفت با توجه به طرح مخلوط کردن بتن و استفاده از پمپ های تهیه شده، سیمان را از سیلوها و سنگدانه‌ها را از مراکز نگهداری با نسبت‌های مختلف به داخل دیگ ریخته و پس از آن، آب به داخل این قسمت هدایت می شود. پس از این مرحله مواد تشکیل دهنده بتن مخلوط شده و از قسمت تخلیه خارج می‌گردد. بچینگ‌ها هسته اصلی کارخانه‌های تولید قطعات بتنی می‌باشند. در ادامه به شرح کارکرد این دستگاه می‌پردازیم.

باسکول مصالح : در بچینگ‌مصالح سنگی توسط سیستم توزین مصالح و باسکول مصالح که به دو صورت ثابت و متحرک میباشد با دقت حد اکثر ۲% توزین شده و آماده میکس میشود .

باکت مصالح : سیستم انتقال مصالح از روی باسکول به داخل میکسر بوسیله باکت مصالح انجام میشود .

باسکول سیمان : سیمان از داخل سیلو بوسیله لوله های انتقال سیمان ( اسکرو ) به داخل باسکول توزین سیمان انتقال پیدا میکند و با رسیدن به وزن مشخص و مورد نظر اسکروها خاموش میشود .

سیستم توزین آب : برای توزین آب دربچینگ‌از چند روش استفاده می‌شود. هنگامی که مصالح و سیمان داخل میکسر تخلیه میشود همزمان آب هم داخل میکسر تخلیه می‌گردد .

میکسر طرح لیبهر : در این مدل میکسر بتن بوسیله تعدادی بازوی فولادی که در درون میکسر قرار دارند و با تیغچه های چودنی مصلح شده اند بصورت کامل میکس شده و پس از اتمام تایم میکس بتن کاملا آماده جهت کار و آزمایشگاه میباشد .