عملیات راهسازی

راهسازی و مراحل آن | شرکت کیان بچینگ سازنده انواع تجهیزات ساختمانی و سنگ شکن

مراحل راهسازی در شرکت تجهیزات ساختمانی کیان بچینگ


برای بوجود آوردن یک جاده دو طرفه بر روی زمین، فعالیت‌هایی انجام می‌شود. این جاده‌ها با عرض مشخص در مکان مورد نظر بوجود می‌آیند. این فعالیت‌ها شامل مراحلی مانند زیرسازی، روسازی، قراردادن جدول و علائم راهنمایی و رانندگی می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مراحل ابتدا تا انتهای راهسازی و یا خرید انواع دستگاه بچینگ ، تابلو برق و یا سنگ شکن  ما را در کیان بچینگ ، شرکت خدمات تجهیزات ساختمانی همراهی کنید.

مراحل راهسازی

با صنعتی شدن جامعه بشری و افزایش تولید خودرو در کارخانه‌های تولیدی، نیاز به جاده و راه بیش از پیش حس می‌شود. از گذشته تا کنون راه‌های بسیاری در کشور ساخته شده و تمام شهرها بوسیله جاده‌های آسفالت شده و اتوبان به یکدیگر ارتباط پیدا می‌کند. اما همانطور که گفتیم گذشت زمان و افزایش خودروها، نیاز به جاده‌های به روز و بزرگتر را بیشتر می‌کند. عملیات راهسازی برای احداث راه‌های جدید و یا تعمیر راه‌های گذشته به کار برده می‌شود. این عملیات مراحلی دارد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

مرحله اول راهسازی

در ابتدای کار، نیاز است نقشه‌ای تهیه کنید که مشخصات فیزیکی زمین مورد نظر برای احداث جاده را در اختیارتان قرار دهد. این نقشه در اصطلاح نقشه توپوگرافی نامیده می‌شود. علاوه بر این، نیاز است که مشخصات جغرافیایی زمین مورد نظر را نیز دردست داشته باشید. حال برای راهسازی، نوع زمین می‌تواند به شکل دشت، تپه ماهور و یا کوهستانی باشد. بعد از این قسمت باید مشخصات جاده مورد نظر نیز مشخص شود. این مشخصات می‌تواند شامل تعداد خطوط عبور مسیر رفت و برگشت و نیز درجه راه باشد. زمان انجام عملیات و حداکثر شیب مجاز جاده نیز باید در این مرحله مشخص گردد.

مرحله دوم

در مرحله دوم باید پرگارزنی راه انجام گیرد. برای این کار نیازمند مقداری هستید که در مرحله قبل از مقدار مجاز شیب جاده بدست آوردید. برای انجام کار پرگارزنی باید شعاع مناسبی را که با توجه به شیب جاده بدست آوردید، محسابه کنید. بعد از آن، دایره‌هایی از ابتدا تا انتهای جاده رسم کنید به طوری که کل مسیر را تحت پوشش قرار دهد.

مرحله سوم

یکی از مهم‌ترین مراحل در عملیات راهسازی ، این مرحله است. در مرحله سوم، خطوط شکسته جاده مشخص می‌گردند. مشخص کردن این خطوط شکسته نیازمند توجه به یک سری نکات است. از جمله نکاتی که در این مرحله نیاز است به آن توجه کنید این است که جاده مورد نظر باید تعدادی شکستگی و انحنای کمینه داشته باشد. از دیگر نکات مهم در این مرحله، این است که باید توجه داشته باشید زاویه‌ای که مسیر جاده را منحرف می‌کند باید در حداقل‌ترین مقدار خود باشد. با در نظر داشتن نکات ذکر شده، می‌توانید محل خطوط شکسته و هم چنین قوس‌های قائم را مشخص و طراحی کنید. دقت در این نکات می‌تواند موجب شود تا شما خطوط شکسته را به صورت بهینه طراحی کنید.

مرحله چهارم

این مرحله نوبت به رسم پروفیل طولی و خط پروژه است. جهت رسم این پروفیل طولی، باید در ابتدا یک منحنی دو بعدی رسم نمایید. قسمت افقی این منحنی به مقدار فاصله از ابتدای جاده و قسمت عمودی آن نیز به ارتفاع نقطه‌های زمین گفته می‌شود. جهت رسم نقاط مختلف بر روی منحنی، باید فواصل بین نقاط را بر اساس نوع زمین که در مرحله نخست مشخص کردید، در نظر داشته باشید. جهت رسم خط پروژه راهسازی نیز تنها کافی است از مقدار شیب طولی که در مرحله نخست و ابتدای کار حاصل شد استفاده کنید.

مرحله پنجم

این مرحله روسازی جاده و ترافیک موجود روی آن را شامل می‌شود. مراحلی که روی آخرین لایه خاک فشرده انجام می‌گیرد را روسازی جاده می‌گویند. این روسازی جاده شامل زیر اساس، اساس، یک لایه آسفالت یا بتن می‌باشد. حال مقدار اینکه هرکدام از این موارد چه مقدار باید باشند، بوسیله محاسبات بدست می‌آید. هدف از انجام این قسمت این است که میزان مقاومت زمین در مقابل فشارهای وارده از سمت لاستیک ماشین‌ها را افزایش دهند.

برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، سنگ شکن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی با شرکت کیان بچینگ در تماس باشید.

مرحله ششم

در مرحله ششم راهسازی ، نقاط عرضی جاده باید رسم شود. رسم این نقاط نیازمند توجه به دو نکته است. این دو نکته شامل موارد زیر است:

  • محل‌هایی که خاکبرداری شده‌اند نیازمند رسم آبروهای طولی هستند.
  • شیروانی‌های رسم شده برای خاکبرداری تا حد ممکن باید                                                                                                     شیب کوچک و ملایم داشته باشند.
  • هر ایستگاه نیازمند رسم مقاطع عرضی است.

راهسازی و مراحل آن | شرکت کیان بچینگ سازنده انواع تجهیزات ساختمانی و سنگ شکن

آخرین مرحله عملیات راهسازی

در طی انجام عملیات راهسازی یکسری سطوح وجود دارند که پایین‌تر و یا بالاتر از سطح نرمال جاده قرار دارند. در این مرحله، برای سطوح بالاتر، خاکبرداری و برای سطوح پایین‌تر خاک ریزی انجام می‌شود. پس از مراحل بالا، در آخرین مرحله پس از انجام محاسبات و خاکبرداری‌ها سطح جاده با آسفالت پوشانده و صاف می‌شوند.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه ، سنگ شکن و ماشین آلات ساختمانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، سنگ شکن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی ، با کارشناسان ما با  تماس بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *