کارایی تابلو برق‌ها

با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های الکترونیکی پراستفاده ترین دستگاه‌ها در تمام فعالیت‌ها محسوب می‌شود. این دستگاه تقریبا در تمام  مکان‌هایی که بشر زندگی و فعالیت می‌کند وجود دارد. محافظت از این دستگاه های الکترونیکی بوسیله تابلو برق انجام می‌شود. دستگاه های تابلو برق طبق استانداردهای بین المللی و داخلی طراحی و تولید می‌شوند. محل نصب آن‌ها نیز پس از جریان اصلی ورودی به ساختمان است. این دستگاه متشکل از تجهیزاتی است که وسایل الکترونیکی را در برابر خطراتی که ممکن است پیش بیاید محافظت می‌کند. در این مقاله انواع این دستگاه و کاربردهای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در شرکت کیان بچینگ ، شرکت خدمات تجهیزات ساختمانی همراه باشید و یا برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، تابلو برق و یا سنگ شکن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تابلو برق چیست؟

برای تعریف دقیق تابلو برق می‌توان گفت که این دستگاه یک محفظه برای نصب تجهیزات کنترلی، قطعه‌های نمایشگر و سیم بندی داخلی وسایل الکترونیک می‌باشد. محفظه دستگاه تابلو برق، گاهی به صورت توکار بوده و از قبل محل آن در ساختمان تعبیه شده است. شکل دیگر این دستگاه، به صورت روکار و پس از اتمام ساخت و ساز است.

شرکت‌های مهندسی طراحی‌های تابلو‌برق را بر طبق استانداردهای جهانی و یا داخلی انجام می‌دهند. همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، دستگاه‌های تابلو برق در ورودی ساختمان در مسیر جریان اصلی برق نصب می‌شوند. گاهی نیز احتمال دارد به این دستگاه در بخش دیگری از ساختمان نیز نیاز باشد که در این صورت دستگاه در محل مورد نظر و مجددا در مسیر اصلی جریان برق نصب می‌شود.

کارایی تابلوبرق

در هنگام کار با لوازم الکترونیکی توجه به برخی نکات لازم و ضروری است. این نکات را می‌توان به سه دسته نظارت، محافظت و کنترل تقسیم بندی کرد.

به منظور نظارت بر تجهیزات الکترونیک، غالبا از دستگاه‌های نمایشگر در تابلو استفاده می‌گردد. این تجهیزات الکترونیک کمک می‌کند تا میزان جریان، ولتاز، فرکانس و … را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنیم.

نکته محافظت، مربوط به کاربران دستگاه‌های الکترونیکی می‎شود. در هنگام کار با تجهیزات الکترونیکی، رعایت نکردن نکات ایمنی می‌تواند خطرات بزرگی را به دنبال داشته باشد. به منظور قطع سریع جریان برق در هنگام بوجود آمدن حادثه، از دستگاه تابلو‌برق استفاده می‌شود.

کنترل شدت جریان، ولتاژ و فرکانس نیز در دستگاه تابلو برق انجام می‌شود.

انواع تابلو برق | تجهیزات ساختمانی | خرید سنگ شکن | خرید بچینگ

انواع تابلو برق

تابلو برق‌ها با توجه با معیارهای مختلفی دسته بندی می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از انواع این دستگاه‌ها می‌پردازیم:

انواع تابلو برق از نظر شکل ظاهری به سه دسته فیکس، کشویی و مدولار تقسیم می‌شوند.

یکی دیگر از معیارهای دسته بندی تابلو برق‌ها ایستایی آن‌هاست. دستگاه‌های تابلو برق از نظر ایستایی نیز به دو دسته دیواری و ایستاده تقسیم می‌شوند.

آخرین دسته بندی در انواع تابلو برق ها، ساختار طراحی آن‌هاست. که بر این اساس به دو دسته Metal clad و Compartment Type طبقه بندی می‌شوند.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه ، سنگ شکن و ماشین آلات ساختمانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، سنگ شکن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی ، با کارشناسان ما با  تماس بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *