معادن موجود در کشور ایران

برای آشنایی با انواع معادن موجود در ایران مانند معدن مس و زغال سنگ و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی با ما در شرکت کیان بچینگ همراه باشید.

برای آشنایی با انواع معادن موجود در ایران مانند معدن مس و زغال سنگ و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی با ما در شرکت کیان بچینگ همراه باشید.


وجود شرایط جغرفیایی مختلف، موجب پدید آمدن معادن زیادی می‌شود. کشور ما یکی از کشورهایی است که به واسطه داشتن همین شرایط، از معادن مختلفی برخوردار است. از جمله مواد معدنی ایران سنگ آهن، زغال سنگ، روی، مس، سرب و فلزات قیمتی بسیاری هستند. تنوع در مواد معدنی موجود در کشور ما، سبب شده که ایران همواره مورد توجه بسیاری از تاجران و سران کشورهای دیگر قرار بگیرد. استخراج و صادرات مواد معدنی و ذخایر موجود در کشور، یکی از عمده‌ترین راه‌های کسب درآمد و تامین منابع اقتصادی ایران است. مواد معدنی موجود در انواع معدن های ایران با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا استخراج می‌شوند و به سبب همین امر دارای کیفیت بالایی نیز هستند. در ادامه به معرفی انواع معادن موجود درایران می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع معادن موجود در ایران مانند معدن مس و زغال سنگ  با ما در شرکت کیان بچینگ ، شرکت خدمات تجهیزات ساختمانی همراه باشید. برای خرید انواع دستگاه بچینگ و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع معادن ایران

همانطور که گفتیم، کشور ما یکی از کشورهایی است که به دلیل داشتن شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسب، از معادن زیادی برخوردار است. برای معرفی انواع این معادن موجود در ایران با ما همراه باشید.

انواع معدن زغال سنگ ایران

بیشترین معادن موجود در ایران، در ناحیه شمالی کشور وجود دارند. این معادن از آذربایجان تا خراسان گسترده شده‌اند. در بین تمامی معادن زغال سنگ، بهترین و مرغوب‌ترین آن‌ها معادن موجود در البرز هستند. بیشتر زغال سنگ بدست آمده از این معادن، به کارخانجات ذوب آهن اصفهان فرستاده می‌شود. مابقی محصولات بدست آمده از این معادن، به کارخانجات نساجی مازندران و واحدهای صنعتی اطراف تهران و کرج ارسال می‌شود. به طور حدودی می‌توان گفت ذخیره زغال سنگ کشور مقدار ۲۸۲٫۹۳۹٫۰۰۰ تن می‌باشد.

انواع‌معدن سنگ آهن ایران

به دلیل ذخایر زیاد سنگ آهن موجود در ایران، می‌توان گفت که کشور ما از جمله کشورهای بزرگ و قدرتمند در زمینه تولید سنگ آهن می‌باشد. ذخایر موجود در ایران را تا حدود ۱/۷ میلیارد تن تخمین زده‌اند. این معادن در نقاط مختلف کشور وجود دارد که در حال حاضر نیز از آن‌ها بهره برداری می‌شود.سنگ آهن ایران در انواع مانیتیت، مگنتیت، لیموتیت، هماتیت و اندکی همراه با ترکیبات سولفوری موجود هستند.

برای آشنایی با انواع معادن موجود در ایران مانند معدن مس و زغال سنگ و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی با ما در شرکت کیان بچینگ همراه باشید.

انواع معدن مس ایران

یکی از مهم‌ترین معادن فعال در کشور ما، معدن مس موجود در آن است. ذخایر مس ایران را تا حدود صدها میلیون تن تخمین زده‌اند. استخراج مس در معادن مس ایران سال‌های قدمت دارد و می‌توان گفت که بسیاری از معادن ایران در فلات آن گسترده شده‌اند. مس استخراج شده از معادن ایران، از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است؛ این ویژگی موجب شده که صادران مس به کشورهای مختلف بسیار زیاد بوده و فروش آن رشد قابل توجهی داشته باشد.

انواع‌معدن سرب و روی ایران

یکی دیگر از مواد معدنی موجود در ایران، سرب و روی هستند که به میزان قابل توجهی نیز وجود دارند. میزان ذخایر این مواد در کشور ما حدود ۳۰ میلیون تن بوده و می‌توان گفت کشور ایران یکی از بزرگ‌ترین کشور‌های تولید کننده این ذخایر به حساب می‌آید. بیشترین معادن سرب و روی ایران در حواشی کویر لوت، نواحی اطراف البرز و ایران مرکزی وجود دارند.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه و معادن سنگ شکن با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع دستگاه بچینگ و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

و یا ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *