دستگاه سنگ شکن چیست؟

شرکت کیان بچینگ سازنده سنگ شکن موبایل

شرکت کیان بچینگ-خرید و فروش دستگاه بچینگ -ساخت انواع نوارنقاله اسکرو وانتقال مواد-سازنده انواع سنگ شکن وتولیدبتن-انواع تجهیزات ساختمانی _


‌ابزار و وسایل بسیاری در صنعت کاربرد دارند. یکی از این ابزارآلات دستگاه‌های سنگ شکن هستند. همانگونه که از نام این ابزار مشخص است، عملیات شکستن سنگ‌ها را برعهده دارد. در این مطلب به طور مختصر کابرد دستگاه سنگ شکن و انواع آن را برای شما شرح داده‌ایم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با همراه باشید. برای خرید انواع دستگاه مانند بچینگ و یا سنگ شکن و دریافت خدمات، با کارشناسان ما در شرکت کیان بچینگ تماس بگیرید. شرکت کیان بچینگ ارائه دهنده انواع خدمات و تجهیزات ساختمانی .

دستگاه سنگ شکن صنعتی و انواع آن

سنگ شکن‌ها عملیات خورد کردن مواد اولیه را برعهده دارند. با شکستن مواد اولیه، آن‌ها را ابعاد اولیه خارج کرده و به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌کند. این‌کار بیشتر بر روی سنگ ها انجام می‌گیرد تا آن‌ها به اندازه مناسب و استاندارد برسند. خرد و کوچک شدن سنگ‌ها موجب می‌شود که حمل مواد اولیه از معادن سنگ تا کارخانه‌ها آسان‌تر انجام شود.

انواع سنگ شکن

سنگ‌شکن‌ها در دو مدل ثابت و سیار طراحی و تولید شده‌اند. این دو مدل نیز انواع مختلفی دارند. در ادامه به معرفی چند مدل از انواع دستگاه سنگ شکن ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سنگ شکن فکی

این نوع سنگ شکن‌ها متشکل از یک فک ثابت و یک فک متحرک هستند. فک متحرک بوسیله یک شافت خارج از مرکز که با یک تسمه و پولی به موتور متصل است حرکت می‌کند. زمانی که فک حرکت می‌کند، مواد تحت اثر نیروی فشاری و یا ضربه‌ای که گاها به آن‌ها وارد می‌شود قرار گرفته و خورد می‌شوند. فاصله ای که در قسمت فوقانی بین دوفک وجود دارد دارد، دهانه و فاصله موجود در قسمت تحتانی دستگاه سنگ شکن ، گلوگاه نامیده می‌شود.

دسته بندی سنگ‌شکن‌های فکی به شرح زیر است:

۱٫ دستگاه سنگ‌شکن فکی تک بازویی

۲٫  دستگاه سنگ شکم فکی دو بازویی

سنگ شکن چرخشی

این نوع سنگ‌شکن‌ها عموما از دو مخروط که ناقص هستند تشکیل شده‌اند. هسته مرکزی این دستگاه سنگ شکن ها را مخروط مخروط میانی و بدنه ثابت آن‌ها را مخروط خارجی تشکیل می‌دهد. عملکرد سنگ شکن‌های چرخشی مانند سنگ شکن‌های فکی می‌باشد. هسته مرکزی این دستگاه به صورت چرخشی حرکت می‌کند. عمل خرد کردن در این دستگاه به این صورت است که مواو مابین هسته مرکزی و بدنه قرار گرفته و طی ضربه‌های  شدیدی که هنگام چرخش بوجود می‌آید خورد و به تدریج وارد قسمت دیگر می‌شوند.

سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن‌های مخروطی از انواع سنگ‌شکن‌های چرخشی هستند. تنها تفاوت آن‌ها در سرعت، افزایش زیاد زاویه هسته مخروطی و به موازات آن انحنا داخلی بدنه می‌باشد.

شرکت کیان بچینگ-خرید و فروش دستگاه بچینگ -ساخت انواع نوارنقاله اسکرو وانتقال مواد-سازنده انواع سنگ شکن وتولیدبتن-انواع تجهیزات ساختمانی _

سنگ شکن غلتکی

این نوع ابزار بوسیله یک یا چند استوانه سنگین با سطح صاف یا آجدار کار می‌کند. طرز کار این ابزار به این صورت است که استوانه‌های روبرو در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند. سرعت چرخش این استوانه‌ها مساوی و یا نزدیک به هم است. فاصله موجود میان دو استوانه قابل تنظیم می‌باشد. اساس و مبنای کار این نوع از سنگ شکن‌ها اصطکاک بین سنگ‌ها و استوانه‌هاست. باید این نکته را هم در نظر داشت که دستگاه سنگ شکن های غلتکی از نظر تعداد غلتک بسیار متنوع‌اند.

سنگ شکن ضربه‌ای

سنگ شکن‌های ضربه‌ای متشکل است از یک روتور با تعداد زیادی پره. این روتور با سرعت زیادی دوران می‌کند. این پره‌ها  قطعات ورودی به داخل دستگاه سنگ شکن را پرتاب می‌کنند. روی دیوار داخلی دستگاه نیز تعدادی سپر، از جنس فولاد منگنزدار نصب شده است. این سپرها نقش مانع را ایفا کرده و قطعات وارد شده به دستگاه در اثر برخورد با آن‌ها خرد می‌شوند.

سنگ شکن چکشی

چرخش و دوران چکش‌های موجود بین روتور و کوبیدن بر روی سندان موجب خورد شدن سنگ‌های وارد شده به دستگاه می‌شود.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه و معادن سنگ شکن با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد. شرکت کیان بچینگ ارائه دهنده انواع خدمات و تجهیزات ساختمانی .

برای خرید انواع دستگاه مانند بچینگ و یا سنگ شکن و دریافت خدمات و تجهیزات ساختمانی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

و یا ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای رفتن به صفحه اصلی و دیدن تمامی محصولات خانه را بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *