دسته بندی تابلو برق‌های صنعتی چگونه است؟

تابلو برق‌ها با توجه به نوع کاربرد و عملکرد انواع متفاوتی دارند که با توجه به نوع کاربرد نیز در مکان مورد نظر نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت واحد‌های مسکونی و صنعتی، تجهیزات و لوازم زیادی به کار می‌رود. یکی از مهم ترین تجهیزات استفاده شده در آن‌ها تابلو برق صنعتی است. این محفظه‌های بسته برای محافظت از تمامی تجهیزات الکترونیکی و صنعتی در ساختمان‌ها بکار می‌روند. در این متن انواع تابلو برق و کاربرد هر کدام را برای شما شرح می‌دهیم. با همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در شرکت کیان بچینگ ، شرکت خدمات تجهیزات ساختمانی همراه باشید و یا برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، تابلو برق و یا سنگ شکن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع تابلو برق صنعتی

هرکدام از تابلو برق‌های صنعتی وظایف متفاوت و متعددی را به عهده دارند. اصلاح ضریب توان، کنترل دستی یا اتوماتیک یک فرآیند صنعتی و توزیع برق بین تجهیزات از وظایف انواع تابلو برق‌های صنعتی هستند. عموما تابلو برق‌های صنعتی با توجه به عملکردشان در انواع مختلفی وجود دارند.  از جمله این تابلو برق‌های صنعتی می‌توان به تابلوهای یک پروسه صنعتی، تابلو اصلاح ضریب قدرت، تابلوهای توزیع برق و تابلوهای حفاظت و کنترل اشاره کرد. در ادامه متن هر یک از این موارد را به اختصار برای شما شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

تابلو برق کنترل یک پروسه صنعتی

در ماشین‌آلات صنعتی، این تابلوها به عنوان سیستم کنترل مرکزی استفاده می‌شوند. تابلوهای کنترل پروسه، این امکان را به افراد می‌دهند که کنترل و نظارت بیشتری روی دستگاه داشته باشند. همچنین امکان تغییر برنامه را نیز به فرد می‌دهند. تابلو کنترل  پروسه صنعتی موجب عیب یابی آسان‌تر دستگاه می‌شود.

تابلو برق صنعتی | خرید سنگ شکن | بچینگ | تجهیزات ساختمانی

تابلو های توزیع برق صنعتی

این دسته از تابلوها عموما در محیط‌های کارخانه‌ای، مصارف عمومی، تامین برق ماشین‌آلات، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و…. استفاده می‌شوند. این گونه از تابلو برق‌های صنعتی به شکل ایستاده، بارانی و دیواری تولید می‌شوند. به عبارتی، این تابلو برق‌ها به عنوان یک منبع تغذیه در مراکز بزرگ استفاده می‌شوند که حفاظت بیشتری نسبت به سایر تابلو برق‌ها دارند.

تابلوهای اصلاح ضریب قدرت

این دسته از تابلوها با نام تابلوهای بانک خازنی نیز معروف هستند. تابلوهای اصلاح ضریب قدرت با کاهش توان راکتیو و تلفات سیستم، موجب افزایش راندمان آن می‌شوند. استفاده از تابلوهای اصلاح ضریب قدرت به کاهش مصرف برق نیز کمک زیادی می‌کند.

سیستم بانک خازنی مجهز به یک رگولاتور بوده که کنترل ضریب قدرت می‌شود. کار این رگولاتور‌ها اندازه گیری شکل موج ولتاژ، جریان و اختلاف زمانی است. بعد از اینکه خازن مورد نیاز سیستم برق صنعتی مشخص شد، وارد شبکه شده و برق صنعتی را کنترل می‌کند.

تابلوهای حفاظت و کنترل

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، یکی دیگر از انواع تابلوهای برق مورد استفاده در مراکز مهم، تابلو برق‌های حفاظت و کنترل می‌باشند. این تابلوها عموما جهت راه اندازی و کنترل خطوط در مترو و کارخانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تابلوهای حفاظت و کنترل پارامترهای ولتاژ، جریان برق، توان و … را اندازه گیری و ثبت می‌کنند. اگر خطایی نیز در مسیر جریان برق اتفاق بیفتد، بوسیله این تابلو نمایش داده می‌شود. از این تابلوها به منظور باز و بسته نمودن کلیدها از روی درب تابلو و یا از راه دور نیز استفاده می‌شوند.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه ، سنگ شکن و ماشین آلات ساختمانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، سنگ شکن و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی ، با کارشناسان ما با  تماس بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *