دانستنی‌های بچینگ پلانت

بچینگ پلانت در کرج | دستگاه سنگ شکن صنعتی | خرید تجهیزات ساختمانی و بچینگ در کرج

دستگاه بچینگ پلانت در شرکت کیان بچینگ


دستگاهی که مواد تشکیل دهنده بتن را با هم مخلوط کرده و ماده یکدست و جدیدی را بوجود می‌آورد، بچینگ پلانت یا دستگاه تولید بتن آماده نامیده می‌شود. بعد از آماده شدن مواد، بلافاصله بتن آماده شده با استفاده از دستگاه تراک میکسر به محل عملیات کارگاهی منتقل و در قسمت بتن ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مجموع عملیات موجب صرفه جویی در زمان و هزینه برای انجام پروژه‌های سنگین ساختمانی می‌شود. برای خرید انواع دستگاه بچینگ پلانت و یا سنگ شکن  صنعتی ما را در کیان بچینگ ، شرکت خدمات تجهیزات ساختمانی در کرج همراهی کنید.

اجزای تشکیل دهنده و انواع بچینگ پلانت

در برخی از پروژه‌های ساختمانی از دستگاه‌های بچینگ پلانت به عنوان یک دستگاه موقت استفاده می‌شود. در این  موارد، بهتر است دستگاه بچینگ در نزدیکی محل بتن ریزی نصب شود؛ تا بتوان از زمان و مکان استفاده بهینه کرد و هیچ گونه تاخیری در فرآیند ساخت و ساز بوجود نیاید. دستگاه بچینگ برای ترکیب مواد اولیه و ساخت بتن، به یک میکسر نیاز دارد. ابعاد و اندازه‌های میکسر با توجه به پروژه در حال انجام تعیین می‌شود. دستگاه‌های بچینگ علاوه بر میکسر، یک فیدر توزین مصالح نیز دارند که کار ذخیره سازی و توزین دقیق آن‌ها را انجام می‌دهد. بوسیله این مجوعه ابزاری که نام بردیم، می‌توان یک بتن مستحکم و مطابق با اصول ساختمان سازی تولید کرد.

علاوه بر مواردی که در متن بالا ذکر کردیم، دستگاه های بچینگ پلانت اجزای دیگری نیز دارند. در ادامه به توضیح کاربرد هر یک از اجزای آن می‌پردازیم.

سیلوهای سیمان: همان گونه که از نام این دستگاه مشخص است، کار ذخیره سازی سیمان را انجام می‌دهد. اندازه ابن سیلوها بسته به اندازه ایستگاه مرکزی بتن متفاوت خواهد بود.

منبع ذخیره آب: کار این قسمت، اندازه گیری خودکار آب مورد نیاز هر دستگاه بچینگ و انتقال آن به میکسر است.

مخزن شن و ماسه: این قسمت، وظیفه ذخیره کردن شن و ماسه را برعهده دارد.

 باسکول شن و ماسه: شن و ماسه مورد نیاز، در این قسمت اندازه گیری شده و میکسر منتقل می‌شود.

دیگ میکسر: موادی مانند سیمان، شن، ماسه و آب در این قسمت با یکدیگر مخلوط می‌شوند.

اتاق اپراتور: در این اتاق، کمیت‌ها و حجم‌های داده شده به دست اپراتور کنترل می‌شود.

حلزونی انتقال سیمان: سیمان مورد نیاز از سیلوها به قسمت باسکول سیمان بوسیله این دستگاه انجام می‌گیرد.

کنتور آب: در هر دستگاه بچینگ، حجم آب مورد نیاز به وسیله کنتور آب اندازه گیری می‌شود.

بچینگ پلانت در کرج | دستگاه سنگ شکن صنعتی | خرید تجهیزات ساختمانی و بچینگ در کرج

انواع بچینگ‌پلانت

به طور کلی دستگاه‌های بچینگ پلانت به دو گروه تر و خشک تقسیم می‌شوند.

 بچینگ پلانت تر:  در این نوع بچینگ، همه مواد و مصالح به طور همزمان به یکدیگر ترکیب شده و در نهایت به محل انجام پروژه منتقل می‌شوند. بتنی که از این دستگاه خارج می‌شود، کاملا یکدست و یکنواخت می‌باشد.

بچینگ پلانت خشک: در بچینگ پلانت خشک، همه مواد به جز آب با یکدیگر مخلوط شده و در تراک میکسر ذخیره می‌شود. سپس به مولد حاصل، آب اضافه شده و عمل مخلوط کردن همزمان با انتقال به محل پروژه انجام می‌شود.

دستگاه‌های بچینگ با توجه به خواست و نیاز مشتری، طراحی و تولید می‌شود. از انواع بچینگ می‌توان به بچینگ پلانت ثبت و متحرک اشاره کرد.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه ، دستگاه سنگ شکن ، میکسر صنعتی و ماشین آلات ساختمانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع بچینگ پلانت ، دستگاه سنگ شکن  صنعتی و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی در کرج با کارشناسان ما با  تماس بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *