انواع دستگاه‌های میکسر صنعتی و کاربرد آن‌ها

از انواع دستگاه های میکسر صنعتی در مواقعی استفاده می‌شود که کاربر نیاز به خرد کردن و مخلوط کردن مواد داشته باشد. میکسر به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که قابلیت مخلوط یا همگن کردن مواد را داشته باشند و یا بتوانند مواد متنوع ریز را به یک ماده واحد تبدیل کنند. انواع دستگاه‌های میکسر صنعتی این توانایی را دارند که هر نوع مایع یا جامدی را مخلوط کرده و یک ماده جدید تولید کنند. در این مقاله توضیحاتی درباره انواع دستگاه میکسر های صنعتی و کاربرد آن‌ها ارائه شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر ما را همراهی کنید. برای خرید انواع دستگاه بچینگ ، میکسر صنعتی و یا سنگ شکن  ما را در کیان بچینگ ، شرکت خدمات تجهیزات ساختمانی همراهی کنید.

میکسر و کاربرد انواع آن

در حالت استاندارد، یک میکسر شامل محفظه یا مخزن اصلی بوده و بوسیله تیغه یا بیلچه دوار، مواد را در داخل محفظه مخلوط می‌کند که با توجه به نوع کاربرد میکسر، این تیغه‌های دوار می‌تواند پهن و یا تیز باشد. در هنگام خرید میکسر عموما چند نوع تیغه مختلف ارائه می‌شود تا برای انواع کاربردهای مختلف بتوان تیغه‌ها را تعویض کرد.به طور معمول بیشتر میکسرها به علت اینکه باید در برابر زنگ زدگی مقاوم باشند، از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. این دستگاه‌ها می‌توانند از جنس‌های مختلفی مانند آلومینیوم، چدن، فولاد و یا تیتانیوم ساخته شوند. میکسر‌های صنعتی با استفاده از تیغه‌های قدرتمندی که دارند در طی مخلوط کردن مواد، می‌توانند آن‌ها را به درجه ذوب نیز برسانند.

دستگاه های میکسر صنعتی عموما در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، تصفیه آب، خمیر و کاغذ، کشاورزی، شیمیایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی برای ساخت محصول مورد استفاده قرار می‎گیرند. این محصولات شامل پلی اورتان، سیلیکون، فرآورده‌های نفتی، خمیر دندان، مواد شوینده، شامپو، ویتامین ها، لوسیون، کرم، پماد، شیره گیاهی، شربت، دارو، مواد شیمیایی خشک و مرطوب، بیودیزل و سیمان می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت اغلب صنایعی که تولیدات تجاری نسبتا زیادی دارند از این دستگاه‌های میکسر استفاده می‌کنند؛ زیرا میکسرهای صنعتی قادرند که مواد را در حجم بالا با یکدیگر ترکیب کنند.

انواع دستگاه میکسر صنعتی

میکسر پارویی : همان گونه که از نام این میکسر مشخص است دارای یک پاروی بزرگ بوده که حول محور افقی دوران میکند.

میکسر ساکن : از دیگر انواع میکسرهای صنعتی میکسرهای ساکن هستند که در آن از تیغه‌های صاف، نازک و نواری شکل استفاده شده است. علت نام گذاری این دستگاه، این است که اجزای آن بدون حرکت و ثابت هستند. در کنار این ساکن بودن، دستگاه طوری طراحی شده که محفظه مواد مسدود شده و مواد با نیروی زیاد با یکدیگر ترکیب می‌شوند. استفاده از این نوع میکسرها بسیار ساده و آسان است؛ چرا که تیغه‌هایش بسیار ساده طراحی و کنار یکدیگر چیده شده است.

میکسر درام: این نوع از میکسرها برای ترکیب موادی که دارای گرانروی کم یا متوسط هستند به کار برده می‌شوند. از جمله این مواد می‌توان از چسب یا سیمان یاد کرد. این نوع میکسر صنعتی، شامب یک محفظه استوانه‌ای شکل است که با چرخش، موجب ترکیب مواد می‌شود.

 

میکسر خاص: این میسکرها زمانی استفاده می‌شوند که یک اثر خاص برای تولید محصول نهایی، در نظر باشد. میکسرهای مواد غذایی یکی از انواع این میکسرهای خاص هستند.

میکسر دسته‌ای: این نوع میکسرها بیشتر برای ترکیب مواد با زمان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انجام این کار، میکسرها مقداری از مواد را با هم مخلوط کرده و سپس با مواد بعدی تعویض و یا دسته می‌شوند.

ساخت میکسر صنعتی

از آنجا که در صنعت و ساخت بسیاری از مواد، ترکیب کردن نخستین گام تولید است، این دستگاه‌ها از مهم‌ترین ابزارآلات صنعتی به شمار می‌آیند. به همین دلیل این دستگاه‌ها باید از نظر کیفیت و دوام سطح مورد قبولی داشته باشند. تمامی مراحل ساخت میکسرهای صنعتی باید با دقت و کیفیت بالا انجام شده و مواد استفاده شده در ساخت آن باید در برابر خوردگی مقاومت مناسبی داشته باشند.

عامل مهم دیگر در طراحی مهندسی این دستگاه‌ها، طراحی تیغه و انتخاب الکتروموتور با قدرت مناسب است. بعضی از شرکت‌های صنعتی به ویژگی‌ای همچون سرعت بالای مخلوط کردن نیاز دارند که باید در طراحی آن لحاظ شود.

شرکت کیان بچینگ

گروه صنعتی کیان تولید کننده تاسیسات شن و ماسه ، دستگاه سنگ شکن ، میکسر صنعتی و ماشین آلات ساختمانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت و خدمات ماشین آلات ساخت بتن ، خدمات تجهیزات معدن، اسکرو انتقال، میکسر، نوار نقاله و تاسیسات شن و ماسه، تابلو برق مجوعه تاسیسات و ماشین آلات مربوطه آماده ارائه تمامی خدمات در این حوزه می‌باشد.

برای خرید انواع بچینگ ، دستگاه سنگ شکن ، میکسر صنعتی و دریافت خدمات تجهیزات ساختمانی با کارشناسان ما با  تماس بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *